TOLINS

niedziela, 20 stycznia 2013

Wczoraj z Antkiem przygotowaliśmy na "sobotnio-niedzielny obiad z dziadkami" pizzę. Był to nasz debiut dlatego jestem podwójnie dumna, że wyszła tak wspaniała. Ciasto do pizzy "ulepił i ukulał" Antoś, ja zajęłam się resztą... Adekwatnie do preferencji zdecydowaliśmy się na pizzę na cienkim spodzie w połowie boczkową na śmietanowym sosie, w drugiej połowie na tradycyjną Salami. Ilość jaką tu podaję śmiało wystarczy na 4 osoby popełniające sporadycznie grzech obżarstwa...

Ciasto:
1/3 kostki drożdży rozpuszczamy w 150ml ciepłej wody. Następnie do "kopca mąkowego" (250gr mąki) wlewamy nasz roztwór drożdżowy i wyrabiamy ciasto... Kule ciastową przykrywamy ręcznikiem i odstawiamy na pół godziny aż urośnie...

Pizza Salami
Sos do wysmarowania ciasta przygotowałam z około pół słoiczka koncentratu. Dodałam  do niego odrobinę oliwy, 3 rozgniecione ząbki czosnku, oregano suszone (dość dużo - około pół woreczka), bazylię oraz paprykę ostrą wedle uznania - ja dałam dość dużo. Tak przygotowanym sosem wysmarowałam ciasto, następnie rozłożyłam lekko przesmażoną cebulę (około 1,5 cebuli) pokrojoną w piórka, podsypałam gęsto startym serem żółtym (powinna to być właściwie mozzarella) i na koniec rozłożyłam Salami.... Pizzę wsadziłam do pieca na około 15 minut i piekłam w 250st.
Pizza Boczkowa
Około 0,5kg boczku wędzonego podsmażam delikatnie, następnie przesmażam (na tłuszczu który zostanie mi z boczku) cebulę. Na rozgrzaną patelnię po boczku i cebuli wlewam śmietankę kremówkę i podgrzewam tak długo aż zgęstnieję. Dodaję też do niej 2 ząbki czosnku, pieprz i sól. Do gotowej już lekko gęstej śmietanki dodaję 2 łyżki majonezu i tak przygotowany sos wylewam na ciasto.  Na sos śmietanowy w kolejności daję najpierw cebulę (piórka), następnie duża ilość żółtego sera, a na końcu lekko wytopiony już boczek.... Tak przygotowaną pizzę wkładam do pieca nagrzanego na 250st. Ja piekłam razem z moją pizzą Salami (jako jedną) ok 15minut...
MNIAM :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz