TOLINS

czwartek, 2 stycznia 2014

TARTA POROWA Z SEREM TYPU ROKPOL to moja ulubiona tarta. Tutaj oczywiście problem ten sam co zwykle, bo niektórzy być może nazwą ją bardziej QUICHEM, wyczytałam jednak na licznych forach internetowych, że stałym składnikiem wiążącym farsz w quichu są jaja i śmietana. Tu śmietany nie ma, więc nazwijmy to tartą :) Ciasto francuskie jest kupne, a jak je potraktować znajdziecie tutaj: http://tolinson.blogspot.com/2012/12/przed-chwila-skasowaam-cay-dugi-tekst.html#comment-form
Do farszu natomiast potrzebne są: 120gram sera typu rokpol, 2 pory, 300gram żółtego sera, 2 jajka i orzechy laskowe. Pory umyć i odciąć to najtwardsze zielone końcówki, następnie pociąć i przesmażyć na złoto. Żółty ser zetrzeć, jaja rozbełtać, rokpol pokruszyć, a następnie wszystkie te składniki wymieszać z porem. Warto trochę rokpola zostawić do pokruszenia z wierzchu na później. Farsz rozlać na upieczone ciasto i piec w temperaturze 180st. około 30-40 minut. Na 10 minut przed wyjęciem tarty z pieca należy wyjąc ciasto  pokruszyć na nim ładnie rokpol i orzechy następnie piec jeszcze przez te kilka minut......

Tartę podaję z sosem ziołowym, który może być z czosnkiem lub bez - jak wolicie? Ja wszystko podaję z czosnkiem, bo uwielbiam czosnek! Sos przygotowuję z pęczka pietruszki, koperku i szczypiorku. Zioła te "blenderuję" z jedną śmietaną (18%,400gram) i 3 łyżkami majonezu, dodaję też jak wspomniałam 2 ząbki czosnku, a czasem też trochę bazylii. Solę i pieprzę dla smaku dość szczodrze :) Jest pyszne!!!
Szczęśliwego Nowego Roku Wam Wszystkim, dużo dobrego jedzenia, szanujcie żołądki i nie jedzcie byle czego!!! :)

1 komentarz:

  1. Kurcze, jak ja nie lubię tych śmierdzących serów - ale myślę, że ze zwykłym też będzie dobre, co nie? tylko ja to muszę pół zrobić z mięskiem niestety, bo dzieciaki same mięcho, a ja uwielbiam pora - będzie pasowało :)

    OdpowiedzUsuń