TOLINS

piątek, 3 stycznia 2014

Bardzo źle się kończy gdy idę na zakupy bardzo głodna... Albo bez pomysłu kupuję wszystko co dorodnie i apetycznie wygląda albo nawet z pomysłem kupuje wszystko co apetycznie i dorodnie wygląda... Tak czy owak kończy się to zazwyczaj tym, że chcę na obiad zrobić wszystko i po prostu jest wszystkiego za dużo.... Tak też było wczoraj kiedy miałam ochotę na rybę z ryżem i sosem Geniusia (mojego Tatusia), ale też miałam ochotę na paprykę faszerowaną i jakieś warzywa... Tym sposobem na obiad przygotowałam smażonego pstrąga, do którego podałam paprykę zapieczoną z ryżem, polaną sosem Geniusia, a do tego marchewki w maśle. Wszystko było pyszne, ale na prawdę wystarczyła by mi ryba z samymi marchewkami :)

Rybę kupiłam wypatroszoną i przygotowałam ją w najprostszy sposób; "utunkaną" w mące, posoloną i popieprzoną smażyłam na maśle na złoto :) Ryż ugotowałam na półtwardo, wymieszałam z dość dużą ilością masła i soli, pietruszką oraz papryką słodką i ostrą dla koloru. Następnie wypełniłam nim papryki i zapiekałam około 15minut. W między czasie przygotowałam Sos Genia. Sos ten przygotowuje się na bazie zasmażki jak typowy sosik potrawkowy. Podsmażamy w rondelku masełko, a następnie mieszając dodajemy do sklarowanego już masła 2 łyżki mąki. Następnie na wyczucie wlewamy odrobinę mleka (mniej niż szklanka) nieustannie mieszając, jeśli sos będzie robił się za gęsty mleka należy dolać więcej. Następnie do sosu dodajemy wyciśnięty sok z całej cytryny, 2 drobno posiekane ząbki czosnku, sól, pieprz oraz odrobinkę kostki rosołowej (1/4). Na samym końcu do sosu dodajemy garść drobno pokrojonej pietruszki, pamiętajmy też, żeby sos trzymać na małym gazie i cały czas mieszać. Sos jest wspaniały!!! Jest to najlepszy sos do ryby jaki znam, a pasuje chyba do każdej :) Ja moim sosem wprawdzie polałam paprykę wypełnioną ryżem, ale wszystko razem smakowało pysznie!!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz